Tilžės tiltai
Tižės tltai. Jau XVI a. persikėlimas per Nemuną prie Tilžės buvo svarbus regioniniam sausumos susisiekimui. XVI a. viduryje Tilžė turėjo keltą, kurio prieplauka buvo netoli Kelto gatvės. Per karus kariuomenei judėti būdavo įrengiami laikini pontoniniai tiltai. 1767 ant 36 pontonų buvo įrengtas patvaresnis 340 m ilgio tiltas. Iš Rytprūsių per Nemuną traukiantis jungtinės Rusijos ir Prūsijos kariuomenės likučiams, 1807 birželį tiltas buvo sudegintas. 1812 birželį Napoleono I armijai žygiuojant į Rusiją, prūsų pionieriai sumontavo tvirtą pontoninį tiltą ir prietiltį (baigtas birželio 23). Šio tilto reikšmė ypač išaugo 1833 paleidus per Tilžę pašto traktą ir 1853 X 1 baigus tiesti 13 mylių ilgio Tilžės–Klaipėdos plentą. Kurį laiką susisiekimui vežimais buvo naudojamas 1875 į vakarus nuo pontoninio tilto baigtas statyti 536 m ilgio geležinkelio tiltas per Nemuną. 1907 X 18 senojo pontoninio tilto vietoje buvo iškilmingai atidarytas 1904–1907 pastatytas 416 m ilgio geležinis tiltas (Karalienės Luizės tiltas).
Vasilijus Safronovas
Iliustracija: Karalienės Luizės tiltas, jungiantis Tilžę su Panemune, iki 1944 / Iš Viktoro Raševskio rinkinio
Iliustracija: Karalienės Luizės tiltas per Nemuną Otto von Mauderodės atviruke, 1907 / Iš MLEA
Iliustracija: Tilžės tiltas per Nemuną, iki 1944 / Iš MLEA